neděle 18. listopadu 2007

Týden 46. (12.11.-18.11.)

Mám za sebou další týden. Až na odfláknutou posilku a plavání celkem ušel. Obě flákačky ovšem, jak už to u mne bývá, měly objektivní důvody:-)
V pondělí jsem si trochu zaplaval (hlavní motiv 8x100m kraul s packama v 1:50) mne málem stál ramena) a večer se projel na rotopedu.
V úterý jsem trochu přivstal a vyrazil na běh. Jak mi to teď vůbec neběhá, přestalo mne ploužení bavit a "zrychlil" jsem na tempo kolem 6-ti minut na kilometr. Ještě v červnu jsem podobné tempo běhal kolem 140-ti tepů, teď mi to ovšem dalo průměrnou tepovku 160. Daleko od ordinovaných 145-ti, ovšem co už včil.
Ve středu jsem si přivstal ještě dříve a vydal se na dlouhý běh. Čekala mne dvoudenní služebka v Praze, mizerná předpověď na víkend, chtěl jsem si ho tedy dát do foroty. Vybíhal jsem za solidního počasí kolem nuly, bezvětří, bez sněhu, jež vydrželo skoro 10 minut, tzn. do 5:05. Pak začalo chumelit, čímž se stal úzký kužel čelovky nepoužitelný, ale šlo běžet alespoň s rozpýteleným. Těsně před Kozlovicemi jsem uviděl nějakého maniaka běžce v protisměru. Vyklubal se z něho Aldaman, který mi dal výtku, že jsem se s ním nekoordinoval. Po asi 12-ti km mi totálně došlo, jak už dlouho ne. Srandovní tempo 6:30 při 145-ti bpm se náhle dále zesměšnilo na 7:00, zatímco tep se vyhoupl na vysoce trénikových cca 170bpm. Domů jsem se doploužil taktak a ani prozíravě vytažená musli tyčka mne nezachránila. Doma jsem navíc zjistil, že Praha se z důvodu nemoci členů rodiny nekoná a honil jsem se zbytečně.
Ve čtvrtek jsem měl původně kvůli nakonec zrušené služebce plánováno volno, což jsem měl raději dodržet. Místo toho jsem si dal po x-letech 15-ti minutovku kliků a chvilku s činkou. Následky na sebe nenechaly dlouho čekat a ještě dneska kloudně neprotáhnu ruce kvůli protestům tricepsů. Bedlivý čtenář jistě pochopil, že to jsou ty objektivní důvody absence plavání i posilování ve zbytku týdne.
V pátek jsem původně plánoval plavání, což ovšem s aktuální funkčností rukou nemělo smysl, takže jsem si večer jenom trochu zatrenažéřil. Vynikající ovšem bylo, že se ozval Aldaman, jestli bychom nemohli v sobotu vyběhnout spolu.
V sobotu v 6:00 jsem už dotyčného netrpělivě očekával. Jelikož měl v plánu o 6 km delší běh než já, dali jsme si sraz u nás, čímž jsem oproti standardnímu stavu ušetřil 20 minut v posteli. V tuto hodinu se to obzvláště počítá:-). Nakonec jsem mohl ušetřil ještě o 15 minut více, protože Aleš čekal na bráchu, který nakonec nedorazil, jenom my jsme kvůli němu vybíhali později. Dali jsme si pěkně kopečkovité kolečko a protože už přimrzlo, nemuseli jsme se bát ani terénu. Parádní proběhnutí, navíc po dlouhé době na doporučeném tepu do 145-ti, ehm, tedy přesně 145bpm.
V neděli jsem si už jenom po obědě střihl trenažér a mám tento týden padla.
Celkově docela dobrý týden se skoro 11-ti odtrénovanými hodinami. Jenom ten běh, to je taková trápička, skoro jako lóni. Jo a tabulka.
Příští týden mne čeká plavecký víkend v Chrudimi, takže to raději s posilováním moc přehánět nebudu a asi i ostatní disciplíny budou ovlivněny, doufám, značným objemem plavání.

9 komentářů:

  1. Hmm, jako vzdy kvalitni pocteni. Zacinam z tebe mit strach...jestli nezacnu poradne trenovat tak me prozenes i na kratkych tratich;-)

    OdpovědětVymazat
  2. no jestli plánuješ v závodech běhat tempo 6:00 na kilák, tak jsou Tvoje obavy oprávněné :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Aspoň vidíš, co s tebou dělá kvalitní doprovod :-D. Musíme plánovat víc společných výběhů.

    OdpovědětVymazat
  4. GOOD!!! doporucuji ti vzhledem k treninkovemu vikendu abys udelal z celeho tydne takovy plavecky, a sel jsi alespon 2x v tydnu plavat, ono se to secte a posune te to. IM

    OdpovědětVymazat
  5. nevím, jestli to 2x zvládnu, ale zkusím to. To bude za týden plaveckých kiláků jak za celé letošní jaro s létem dohromady:-)

    OdpovědětVymazat
  6. teda do Ct to melo tendenci ze bys mel o vikendu vypustit dusi, no ale nastesti se to otocilo :) chtel sem se jen zeptat jaky je to jezdeni na trenazeru? odpovidaji ty kopcovity trate namahou (tepovkou) tempu v jakym bys je jel venku? me prijde ze jezdis slusny zabiracky pri kterych ja bych byl tepama uplne jinde

    OdpovědětVymazat
  7. na tom trenažéru je to taková malá ojebávka:-) Odpor roste jenom do 5-ti procent, pak už je pořád stejný. Čili do těch pěti si myslím, že je to opravdu realistické. Když jsem zkoušel okruhy proti realaxiomu, tak to fungovalo fakt parádně. Akorat proste od 6-ti procent stoupani je to jenom siditko.

    OdpovědětVymazat
  8. Jo a myslim, ze u techto trenazeru se moc neda nasimulovat aerodynamicky odpor. Mozna se pletu a s rostouci rychlosti stoupa, ale myslim, ze kazdy cyklista vi, ze ten vzduch je nekdy horsi nez kdejaky zabijacky kopec :-)
    Timto tyhle masinky nechci kritizovat, co bych za to dal, kdybych na tom mohl pres zimu busit :-D

    OdpovědětVymazat
  9. Myslím, že tento efekt hraje roli u vyšších rychlostí, to moje ploužení "do kopce" ani aerodynamicky nestojí za řeč. Za důležité považuji kadenci a tepy. Na jaře uvidíme, mělo-li takové vození se smysl.

    OdpovědětVymazat