pátek 21. září 2007

Nová hračka: Sonyericsson P1i

Po nějaké době jsem si zase pořídil nový telefon. Přiznávám, chytré telefony jsou mojí slabostí a když se objevil Sonyericsson P1i, nebyl jsem sice jeho parametry uchvácen, nicméně design byl prima a ve mně zahlodalo staromilectví se steskem po mém prvním smartphonu SE P910. Jó P910 můj první a zpětně hodnoceno asi i nejlepší telefon. Stabilita výdrž na baterie, ve své době exkluzivita bez konkurenta na trhu. A super hračka se spoustou softu.
Jenomže pak se objevil Qtek 9100 s výsuvnou qwerty klávesnicí a Wi-Fi, což spolu s nějakým cukáním po změně rozhodlo a já šel prvně v životě do mobilních windows. Po zoufalých začátcích s nestabilními ROM se Qtek nakonec stal použitelným a množství softu, zejména freewaru, bylo famózní. Když se asi po roce objevil stejně koncepčně řešený Qtek (tentokrát již pod značkou HTC) HTC TyTN s podporou rychlých dat UMTS a výkonnějším procesorem, šel jsem do upgradu. Chtělo to už něco nového:-). A jak šel čas, začala mi ta wokýnka připadat jaxi pořád stejná, telefon taky a začalo nové cukání. A tentokrát, po dlouhé době dva adepti. HTC Kaiser, následník 9100 a TyTNa s výklopným displejem a integrovanou GPS proti SE P1i, který mne po vyloženě průserovém P990 po dlouhé době zaujal.
Sice chyběla GPS, ale tu BT modul zastoupí, další výbava téměř srovnatelná při výrazně sympatičtějších rozměrech i hmotnoti (125g P1i proti 170g TyTNa i Kaisera). Lákadlem byla i zajímavě řešená qwerty klávesnice.
Tak jo, P1i mi přistála na stole. Zvenčí nádherný stroj, tenký, skvělé zpracování, zajímavě řešená kolébková qwerty klávesnice (vyzkoušená už u M600i), vychytané rozpoznávání písma na dotykovém displeji včetně plné podpory diakritiky (juchů, bez zapráskaného interwritu na woknech)....
Další věci už jsou pozitivní méně. Stroj není nijak extra svižný a velmi malým množstvím softu se zatím prokousávám, protože času moc není. Nicméně nějaký čas to s ním vydržím, přece jenom je to nádherný kousek. Recenze i fotogalerie je k vidění třeba tady.
Ale aspoň mám na nějaký čas hračku, na které mi nejde všechno samo:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat